Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Májusi vetemény

2016. június 05. - egy.

Amennyiben nagyüzemi petrezselyem-termesztésbe kezdtem volna, most igen sikeres idényt zárhatnék magam mögött. Hiába húzkodtam a múlt hónapban is bemutatott magoncokat, egészen elborították a többieket. Az itt-ott felbukkanó kaporból egy adag már az első kovászos uborkába került, a többit megettük túróval, tölteléknek, csuszán, kenyéren, kiflibe töltve. 

Nézzük a miniágyásokat:

1- napos

A spenótot és retket lelegeltük, helyettük érkezett paradicsom. A cékla nagyrészt felszabadult a petrezselyem elnyomása alól, a répa még fuldoklik, de igyekszem itt is irtani.

2- 

Innen is elfogyott a spenót és retek. A répa szintén petrezselyemerdőben, az egy darab vöröshagymát megtámogattam a hűtőben kicsírázott fokhagymával, ezek egész jól tartják magukat. Az üres helyen bazsalikom, madársaláta és tépősaláta lett szétszórva pár napja. Ahogy látom, nő a körömvirág is.

3-

A pak choi és tépősaláta elfogyott, a borsó virul és belakta az ideiglenes rácsot, így úgy néz ki, maradnia kell. A petrezselyem és kapor valójában itt lakik. A szabad területet mag formában cékla és még több madársaláta birtokolja. 

4- árnyékos

A negyedik négyzetbe került mángold (kétféle is), cukorborsó, borágó és bazsalikom, utóbbi kettő még alig látható. A borsónál megint rögtönözni kellett, egy kisebb raklapot állítottam be, míg nem bírom rá a Férfit a háznál, hogy összetákoljon valami rácsozatot. A sorok legvégébe új-zélandi spenótot és pasztinákot szórtam pár napja.

 

majus_vetemeny.jpg

süti beállítások módosítása