Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Hamis macaron karácsonyi maradékból

2013. december 27. - egy.

Ez amolyan paraszt-macaron, a kényszer és a véletlen szülte, de igen fogyasztható, sőt... Mivel akonyhámra amúgy is jellemző az ad hoc főzés, a receptektől való eltérés, így nem csodálkoztam, amikor az első kísérletem a habcsók-sütés területén enyhén szólva is kudarcnak minősült. Azaz mégsem? A habot nem vertem fel eléggé, így lapos pacsnik keletkeztek a hetyke habcsók-süvegek helyett. Persze nem nagyon fogytak az ünnep alatt... érthető is. Aztán meguntam, hogy rakosgatom őket, így összeütöttem egy mascarponés sütőtök-krémet, megkentem egy-egy habcsókot, és összefordítottam őket... c'est voilá! Ez már majdnem macaron...

hamismacaron.jpg

A habcsókhoz eredetileg hat deka tojásfehérjét hat deka kristálycukorral és öt deka porcukorral kellett habosra verni, majd belekeverni egy evőkanál kukoricakeményítőt. Két órán át száradtak száz fokos sütőben. Én szórtam bele két evőkanál darált mákot is, hogy érdekesebb legyen a textúrája.

süti beállítások módosítása