Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Egyszerű, ronda és finom: fehércsokis-málnás brownie

2016. április 30. - egy.

Múlt héten, mikor reggel még talaj menti fagyokat kaptunk, megfordult a fejemben, hogy azonnal csurig rakom a kazánt és bizony jól befűtök. De győzött a lustaság - praktikum? - és végül a sütőt járattam meg egy kicsit, hogy a délelőttöt kicsit melegebb lakásban tölthessük. Ekkor készült ez a nagyon ronda de annál finomabb édesség is, ami ráadásul annyira egyszerű, hogy lassan a másfél éves lányom is megsüti. Ellenben fényképezni szinte lehetetlen; nincs az a fotó, amelyen ne kutyaguminak látszódna... én szóltam.

brownie_2.jpgbrownie_1.jpg

 

Szóval így készült:

150 gramm vajat felkockáztam és betoltam a 180 fokra kapcsolt sütőbe, olvadni. Közben kimértem 4 evőkanál kakaóport, 120 gramm őrölt kandiscukrot (nyilván sima cukorral is működik, de el akartam használni az ilyen-olyan maradékokat), 150 gramm lisztet. Hozzákevertem egy teáskanálnyi sütőport és egy zacskó vanilincukrot, majd két tojást kutyultam a masszához. Nyakonöntöttem az olvadt vajjal, belekevertem két marék málnát és áfonyát (egyelőre fagyasztottat, de nyáron valami isteni lehet a friss gyümölcsökkel!), majd tetszőleges mennyiségű fehércsokit is beleforgattam. (A tetszőleges nálam most úgy nyolc kockányi volt, és pont elég is lett.) Sütőpapírral bélelt kisebb tálba simítottam a brownie-alapot, majd a már előmelegített sütőben úgy húsz-huszonöt percig sütöttem. Szerintem úgy a legjobb, ha a belsejében még folyik a csoki és puha a tészta, de mindenki ízlésének megfelelő ideig hagyja a sütőben.

És kész is. Mondtam, hogy egyszerű, ronda és finom :)

süti beállítások módosítása