Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Körömvirágkrém házilag

2014. november 05. - egy.

A Férfi atópiás bőrére sokat használtuk a bolti körömvirágkrémeket - aztán megtudtuk, hogy gyakorlatilag pakurából készülnek... ekkor nyergeltünk át a finomítatlan shea vajra. Viszont amikor legutóbb a kertben bóklásztam, feltűnt, mennyi sok körömvirág maradt még így ősszel. Bár tavaly az enyhe időben átteleltek az eredeti tövek, úgy döntöttem, a virágokat leszedem - és elkészítem a saját körömvirágkrémemet, amiben legalább tudom, hogy mi lesz...

koromvirag_1.jpg

A virágfejeket így egy tálba szedtem, majd a szirmokat kicsipkedtem, a ragacsos szár és maradék mehet a komposztra. Nagyon alacsony lángon, éppcsak langyos főzőlapon kókuszzsírt olvasztottam, és beleszórtam a szirmokat. Két marék sziromra olyan húsz deka kókuszzsírt számoltam.

koromviragkrem_hazilag.jpg

Látható, ahogy a szirmok máris megszínezték az olajat. A keveréket egy napig szilárdulni hagytam, majd ismét felolvasztottam annyira, hogy folyékonnyá váljon, és egy gézlapon keresztül le tudjam szűrni. Kis tégelybe, majd a hűtőbe került, ahol elvileg akár fél évig is eltartható.

süti beállítások módosítása