Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Amikor kell egy gyors süti...

... avagy a férfi céges disznóvágásra megy.

2013. november 20. - egy.

... avagy a férfi céges disznóvágásra megy.

Igen, tegnap este a Férfi a háznál bejelentette, hogy neki másnap ötkor kell kelnie, mert céges disznóvágásra megy. Ja és kell vinni mindenkinek sütit is, úgyhogy jobban tenném, ha mondjuk nekilátnék. Persze ilyenkor egyrészt limitált az éléskamrában fellelhető hozzávalók száma (mondjuk lisztből van raktáron egy szolid húsz kiló...), úgyhogy nagyon egyszerű és gyors nyalánkságot akartam készíteni. Így lett ez a muffin, ami egyetlen csicsás elemként habsapkát kapott, mert az úgy "csajos és csini".

 

titmuf.jpg

A hozzávalókat egy nagy tálban összekevertem, másfél csésze lisztet, egy csésze cukrot, fél csésze olajat, három tojást, két marék mazsolát, csipet sót. Ebbe belereszeltem még egy kisebb almát, és felkockáztam egy már megbontott körtekompót maradékát. Kapszlikba töltöttem, és fél óra alatt kb. 170 fokon megsütöttem. Egy tojásfehérjét kevés cukorral habosra kevertem, rákanalaztam a kész süti tetejére, és még három percre visszatoltam a sütőbe.

Azttán eszembe jutott, hogy a lusták is biztosan muffing fognak vinni, és a biztonság kedvéért megcsináltam még a kedvenc szilvás pitém is, nehogy a Férfi szégyenben maradjon. Nem is maradt, sőt, a sütiverseny első helyét is megcsíptem az utóbbi kreációval.

süti beállítások módosítása