Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Kötött karácsonyi zokni - régi pulóverből

2015. december 12. - egy.

Tavaly kimaradt a karácsony bizonyos okok miatt, de előző évben csak saját készítésű ajándékokat adtam. Ezekhez készült barkácsfilcből amolyan "karácsonyi zokni", jól elfértek benne az apróságok. Az egyébként angolszász vidékekre jellemző, kandallópárkányra aggatott 'christmas stockings'  inkább mint karácsonyi dísz szerepel nálunk. Idén is el akartam készíteni, de nem volt kedvem a filccel babrálni, és a kötés is ki van lőve, egy baba mellett a lehető legidőtakarékosabb megoldást kellett kitalálnom. 

Így jutott eszembe az a leárazáson vett kötött pulóver, amely két mosás után kissé elhagyta magát (kösz, H&M), de nem volt szívem kidobni, majd csak jó lesz valamire alapon, ugye. Szóval kifordítottam a pulóvert, és a varrásokat meghagyva zokniformákat vágtam ki belőle. A képen épp Danika mackó minőségbiztosít:

xmas_zokni1.jpg

Mivel a varrások egy része maradt, így csak kb másfél centi ráhagyással összeférceltem, majd szépen összevarrtam a zoknik széleit. Ez után már csak ki kellett fordítani őket. Mértem az időt, egy zokni elkészítése vagdosással-varrással együtt tizenkét perc volt.

xmas_zokni2.jpg

Másnap készítettem filc alapra névtáblát, ezek is nagyjából öt perc alatt elkészültek.

xmas_zokni3.jpg

Már csak az apróságok hiányoznak a régi pulóverből készült karácsonyi zoknikból!

 

xmas_zokni4.jpg

süti beállítások módosítása