Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Majdnem klasszikus cookie recept

... avagy a rögtönzés adja az élet sava-borsát.

2013. október 12. - egy.

... avagy a rögtönzés adja az élet sava-borsát.

Gyors hétvégi nassnak mi sem jobb, mint az a klasszikus, lapos, puha sütemény, amelyet az amerikaiak cookie-ként ismernek. De mit csinál az ember lánya, amikor már a hozzávalók összekeverése közben veszi észre, hogy bizony elfogyott a liszt? Ekkor megalkotja élete süteményét, amely a Férfi szerint a Top 3-ba kerül - és elkönyveli magában, hogy nyilván sosem fogja tudni újrakreálni.

cookie_1.jpg

Az eredeti recept szerint fél zacskó sütőport, csipet sót, egy csésze cukrot (most őrölt kandiscukrot használtam) kellene két csésze liszttel keverni. Sikerült negyed csészényit összekaparnom, a maradékot pedig jobb híján őrölt zabpehellyel helyettesítettem. Nyilván ez is elfogyott, mielőtt összejött volna a két csészényi szárazanyag, így végső kétségbeesésemben belelöttyintettem egy adag zsemlemorzsát is. Persze vaj sem volt otthon annyi, így kókuszzsír adja az alapot, egy kevés vízzel. Ebbe a masszába szórtam bele a csokit, diót, apróra vágott körtét, fügét, mazsolát - tehát bármit, amit találtam. Jó forró sütőben 10-12 percig sütöttem őket, mivel a füge elég leves volt - a szélei meg is égtek egy kicsit, de szerencsére nem lett kemény. Ennek a sütinek pont a lágysága a lényeg, így ahogy kiszedtem, még ki kellett hűteni őket - a kutyák legnagyobb örömére. Slapajt alig lehetett távoltartani a falatkáktól...

süti beállítások módosítása