Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Designer hintaszékre vágyom

2014. október 24. - egy.

Elkapott a fészekrakó ösztön. Még két hónapig tologathatom a bútorokat, rendezgethetem a szobákat, aztán májusig nyugton kell ülnöm, amíg építkezni nem kezdünk. Már alig várom. Addig is lelkesen alakítom a gyereksarkot... Vágyaim legújabb tárgya egy hintaszék. De nem ám akármilyen. A hajlított Thonet-féle darab biztosan nem illeszkedik a lakásunkba, a rusztikusabb, masszívabb darabok pedig akkora helyet foglalnak el, hogy eleve kizártam őket a listáról. Akkor mi jöhet szóba? Az Eames RAR, amelyet 1984-ig a gyár várandós munkatársai kaptak, mint kényelmes szoptatósfotelt. Na, ez kell nekem.

Charles Eames 1948-ban tervezte meg ezt a darabot, és hihetetlen, hogy a jó formatervezés mennyire időtálló! A kagylószerű, mély ülésű hintaszék megállja a helyét a mai enteriőrökben is, nappalitól a gyerekszobán át a fürdőszobáig:

eames_rar_1.jpgeames_rar_2.jpg

eames_rar_3.jpg

Egy igazi klasszikus darab tehát! Hónapokig nézegettem őket, próbáltam a legolcsóbb utángyártott darabot fellelni. Szerencsére jópár cég foglalkozik a termék újbóli piacra dobásával, így volt lehetőségem versenyeztetni az árakat. Néztem ausztrál webshoptól kezdve amerikai designbútor-óriást és magyar formatervezői butikot is, az árak háromszázezer forinttól harmincezer forintig terjedtek. Végül az eBay-nél kötöttem ki, Angliából 13-16 ezer forintért lehetne megrendelni a vágyott darabot, több színben is. Már csak a hazaszállítást kell megoldani, ami körülbelül tízezer lehet. Elszánt voltam, elkezdtem hát szervezni a transzportot.

Ekkor találkoztam a designer hintaszék kistestvérével a hazánkban is működő Vivre.hu online áruházban. Félve nézegetem a nagyobb bútoraikat, mert nem egyszer pont egy nullával többre tartják a portékájukat, mint amennyit az ember jó szívvel kiadna érte. Ezért amikor megpillantottam a kínálatukban megtalálható 'Mondi' hintaszéket, először is jól megkapaszkodtam az asztal szélébe. Mikor nagyjából magamhoz tértem, és visszatért a látásom, megszámoltam, hogy mégis hány számjegyet látok. Aztán még egyszer. Majd azonnal megrendeltem a széket, ez az ajánlat ugyanis október 28-án zárul.

Persze, üvegszál helyett polipropilén, de akkor is... most fülig ér a szám. Legkésőbb november végéig pedig már az újdonatúj székemben fogok mosolyogni.

 

süti beállítások módosítása