Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Szőnyeg tisztítása hóban

2016. január 23. - egy.

Egy vallomással kezdem: utálok porszívózni. Beakad a zsinór, beszorul a fej, ha nem görnyedek, szétesik a cső, ha görnyedek, fáj a hátam... egyszóval sehogy sem jó. Ezért örültem meg, amikor a hóval való szőnyegtisztításról olvastam. Garantáltan környezetbarát, vegyszermentes, és a masina ide-odahúzkodásától is megkímél. Mivel a hét eleje friss hóval örvendeztetett meg minket, úgy gondoltam, gyakorlatba ültetem át az olvasottakat. Felgöngyöltem hát a tesztdarabot, egy bolyhos szőnyeget a tegezős svédektől, majd színével a hóra terítettem. Aztán jó öt percig tapostam, futkároztam, csoszogtam rajta - a kutyák is egyből segítettek, persze. (Érdemes ehhez a művelethez tiszta talpú cipőt keresni! ;P) Ééééss... ennyi.

szonyeg.jpg

A szőnyeget kézzel kiráztam, így az eseteges ragaszkodó hódarabkák is eltűntek, majd szépen visszaterítettem a helyére. Hihetetlenül friss illata lett, és a színei is mintha megélénkültek volna. A bolyhok pedig vidáman kunkorodnak, a korábbi laposkás hangulat a múlté. Készítettem előtte-utána képeket is:

szonyeg2.jpg

 

Működik gyapjú- műszálas- de még subaszőnyegeken is! Ha nem is a leggyorsabb, de mindenképpen szórakoztató új szőnyegtisztító technikát próbáltam ma ki - eshetne kicsit gyakrabban a hó, és a porszívót is nyugdíjaznám!

süti beállítások módosítása