Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Csészéből mécses

2016. március 11. - egy.

A tavaszi nagytakarítás jegyében kipakoltuk a kerti fészert, és újból napvilágra kerültek azok az apróságok, amelyek év közben a feledés jótékony homályába veszve várják a megváltást - amely leginkább továbbajándékozás vagy egy jó alapos lomtalanítást jelent. Igen, rengeteg csetresz kallódik nálunk... ez a készlet jó lesz odakint, grillezésre, nehogy a jó porcelánt törjük össze kertiparti alatt... hú, ez de szép, még a nénié volt... á, pont ilyen volt a gyerekkori nyaralóban, ezt nem dobjuk ki!... ebből kínálót akarok csinálni, csak kéne egy speckó fúrófej előbb... Ennek persze egy a vége: csak porosodik odakint a sok tányér és bögre. Ez a helyes kis kék csíkos, formás darab is ott várt sorsa jobbra fordulására a többi közt, mikor végre elszántam magam a megmentésére.

Az interneten már régóta közkedvelt újrahasznosítási ötletet választottam a kis kávéscsésze újjáélesztéséhez: csészéből egyedi teamécses lesz belőle. Ehhez csak kanócra (megvásárolva: 2004, "egyszer csak jó lesz valamire!-power"), gyertyamaradékokra, és két darab befőttesgumira volt szükségem.

cseszegyertya_1.jpg

A gyertyát szépen összefarigcsáltam, és vízgőzben megolvasztottam. A kanócot egy helyben tartva lassan feltöltöttem a csészécskét:

cseszegyertya_2.jpg

Majd mivel a hő hatására a viasszal bevont kanóc egyszerűen lekonyult, rögtönzött sínbe raktam a viasz megszilárdulásáig, amelyet két befőttesgumi szolgáltatott, egyszerűen ráhúzva az egész csészére:

cseszegyertya_3.jpg

 

Pár óra múlva már el is készült a régi-új teamécses, és a kis kék csíkos csésze új funkciót kapott:

 

cseszegyertya_4.jpg

 

süti beállítások módosítása