Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

új

2017. március 10. - egy.

Sok a hallgatás mostanában, már ami a blogot illeti. Pedig történések vannak, zajlik az élet, már a maga észrevétlenül mozgalmas módján.

Még mindig nem építkezünk, és fuldoklom. Fuldoklom ettől a sok szartól, ami lassít minket, ettől a sok aktatologatástól. Fognék egy csákányt és nekiesnék, legszívesebben. És megint pótcselekszem: csákány helyett elkezdtem eliminálni azt a sok cuccot, ami mind fizikai, mind lelki síkon durván ránktelepszik. A gyűjtögetés, a "majd jó lesz valamire"-elv eléggé jellemző rám, és igen, sajnálom kidobni, amit valaha megvettem, de kiderült, hogy nem jó, de túl drága volt. Vagy kaptam. Vagy csak szentimentális emlék fűz hozzá. Vagy majd egyszer belefogyok még. Vagy csak valami kis vicekvacak, amit nem tudok hova tenni. Úgyhogy nagylevegő, és konmarisan nekikezdtem. Először a ruhák. Kategóriánként haladtam, ahogy Kétéves engedte. Aztán könyvek. Három zsáknyi megy a könyvtárnak, egy doboznyit rukkoláztam. Majd a konyha. Annyira belejöttem, hogy a kevesebb cucc miatt még a feleslegessé váló egyik alsószekrényt is kiszereltem. Végigmentem a fürdőszobán is. Összecsomagoltuk a kisebb gyerekeknek való játékokat, kiskádat, mózest, hordozót, és továbbadtuk egy ismerős párnak, májusra várják a kislányukat. Folyamatosan eladogatom a vintage cipőgyűjteményem darabjait is. Öt éve még a szívem megállt volna a gondolatra. De mégis, mit csináljak velük itt az erdő szélén?

Szóval megújhodunk, vagy mi.

A kert is. Már elnyíltak az első virágok, alig várom, hogy barna helyett végre hersegő zöld vegyen körül. Idén is lesz veteményes, tavaly kiteszteltem a helyet, paradicsom, saláták, cékla, borsó, pakchoi mindenképp, bár nem ígérem a dokumentálást, tavaly is csúfosan elhagytam. Amikor süt a nap, szinte egész napokat kint bogarászunk (Kétéves szó szerint), ami baromi fárasztó egy mindenhová felmászó, mindenen áttrappoló gyerekkel, de nagyon jól kitisztítja a fejet. Alvásidőben meg írok. Gyerekeknek. meséket. Meg utazásról és gyerekkönyvekről. Van egy félig kész regény is a fiókban.

 Meglátjuk, mit hoz ez a tavasz.

227351.jpg

süti beállítások módosítása