Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Mikulásos-rénszarvasos ajtódísz fából

2015. december 05. - egy.

Nálunk is járt a Mikulás, sőt, ne is keressétek, mert annyira jól érzi magát, hogy az ajtónk előtt ragadt két segítőjével együtt... ajtódísz képében! Avagy mi sül ki egy esős délutáni barkácsolásból...?

Történt, hogy tüzifapakolás közben (városon kívül ugye ilyesfajta szórakozások adódnak) találtam pár rönk nyírfát. Ez az egyik kedvenc fafajtám, még akkor is, ha egyébként a kertbe ültetve könyörtelenül elszívja a környékére ültetett növények elől az összes vizet. Szóval... a rönkök jó ürügyet - és alapot - szolgáltattak egy kis barkácsoláshoz. És végül is, az újrafehasználás egyfajta környezetvédelem is, legalább nem a kínapiacos, egy szezon alatt tönkremenő létrán lógó műanyagmiki ékesíti a portánkat. Ha mégis tönkremenne? Na bumm, a kazán sok mindent elnyel, semmi nem vész kárba. :)

Az ajtódíszhez ezeket használtam:

- nyírfa rönkök (aki nem fával fűt, nézzen körül az Opitec katalógusában, barkácscélra kapható előre levágott rönk itt)

- nagyobb deszka alapnak

- ágdarabok

- csavarok

- hobbiragasztó

- műszőrme anyagmaradékok

- akrilfesték

- szemek (opcionális, festeni is lehet)

- masni, csengő, egyéb díszek

 

Először is, úgy egy hetet rágtam a Férfi fülét, hogy ugyan láncfűrészelné le nekem a kiválasztott rönköket. Egy szép ferde vágásra volt szükségem, ez adta a mikulás- és rénszarvasarcok alapját. A lehulló maradékokat is felhasználjuk, ezeket sem kell egyből a kazánba lódítani, ezekből stilizált (khmm...) fenyőfák készültek a kompozíció oldalára. 

A rénszarvasnak szánt rönkökbe még két-két lyukat is fúrtunk, ebbe kerülnek majd az agancsok. Ezután csavarral rögzítettük az alapra, egy konyhaszekrényépítésből kimaradt szélezetlen deszkára. Majd az öreg körtefáról törtem négy kisebb ágat, és "felszereltem" az agancsokat. Minél több osztás, bog van rajta, annál jobb!

mikulas_1.jpg

 

Egy kevés fehér műszőrméből szakállat, bajszot és a sapka prémjét is kiszabtam, ezeket hobbiragasztóval rögzítettem.

mikulas_2.jpgmikulas_3.jpg

Ragasztóval kerültek fel a szemek is, de őszintén szólva, ezeket csak azért használtam, mert már egy ideje rakosgatom őket jobbról balra, és már nagyon szabadultam volna tőlük... A festett szemek éppoly jól megteszik majd. Akrilfestékkel dolgoztam, a rénszarvasok orrot és szájat, a mikulás pedig egy pár nevető szemet kapott... és mindenki egy kis pírt is, hogy érzékeltessük, a sarkvidéki levegő hogy megcsípte az arcukat.

mikulas_4.jpg

Ezután már csak a vezérszarvas csengettyűjét kellett felkötnöm, és a trió készen állt. Máris mehetnek a bejárati ajtó mellé!

mikulas_5.jpgmikulas_6.jpg

 

süti beállítások módosítása