Ki a városból... az erdő szélére. Vidéki romantika, és ami mögötte van.

Ki a városból...

Orgonalekvár készül...

2015. május 14. - egy.

"Hát te nem vagy normális..." - konstatálta a Férfi a háznál, amikor meglátta, hogy a gyereket magamra kötve épp kazalnyi levágott orgonavirágot egyensúlyozok az egyik kezemben, míg a másikkal egy különösen magasra nőtt ág felé nyújtózok a metszőollómmal. Azt már meg sem kérdezte, hogy mi készül ebből a sok virágból, csak fogta a fejét, amikor az egész pakkot a konyhába deportáltam. Mert az orgonalekvár első számú összetevője az őrültség. Aztán jön a türelem.... Szóval, egy délelőtti alvás alatt szépen egyesével kitépkedtem a virágcsészécskéket, ügyelve, hogy semmi zöld maradvány ne kerüljön közéjük. Se hernyó. Se bogár. Se pók. Nem is gondoltam volna, mennyi minden lakja az orgonabokrokat. Ez a legpepecselősebb rész egyébként, a többi már gyorsan megvolt.

orgonalekvar1.jpg

A második délelőtti alvás alatt fogtam a kedvenc lekvárfőző lábosomat, öntöttem bele másfél liter vizet, majd felforraltam a virágszirmokat. A  szép lila halom pillanatok alatt összeesett, és egy kevésbé szép, fehéres massza vált belőle, méregzöld lével. Bevallom, ekkor kicsit megijedtem, de azért átszűrtem a pépet, mert már tavaly is lecsúsztam az orgonaszezonról, most nem akartam feladni a kísérletezést. Szóval lesz ami lesz alapon belecsavartam egy citromot a sötét fűszínű lébe, és utánaöntöttem fél kiló befőzőcukrot. A folyadék hirtelen zöldből egy egészen tündéri halvány-rózsára váltott, legnagyobb megkönnyebbülésemre. Már csak annyi volt a dolgom, hogy addig főzzem, amíg zselés állagot nem kap, majd üvegekbe töltsem. Az egyikbe tettem egy kevés fehér orgonát is, de jövőre ezt a lépést ki kell hagynom, a meleg lekvártól nem épp dekoratív barna színre vált a fehér szirom pár perc alatt.

orgonalekvar2.jpg

És az íze? Cseppet sem orgona, de egy halovány, könnyed-kellemes virágos aromájú, amolyan rózsaszín hercegnőlekvár lett ez. Babapiskótával fél üveggel már el is fogyott. 

orgonalekvar3.jpg

 

(Fotó: PixelTigris.hu)

süti beállítások módosítása